Vuoden sikateko-palkinto Johan Backlundille

14.06.2017 Suomen Sikayrittäjät ry.

Palkinnon saaja julkistettiin Farmari-näyttelyssä.

Suomen Sikayrittäjät ry antoi huomionosoituksena vuoden 2017 Sikateko-palkinnon Johan Backlundille.

Pohjanmaalta kotoisin oleva sikayrittäjä Johan Backlund tunnetaan laajasti arvostettuna sika-alan monipuolisena toimijana. Hän on ollut edelläkävijänä uusien toimintatapojen ja erilaisten teknisten ratkaisujen käyttöönotossa Suomessa. Hänellä on toimivat kotimaiset ja kansainväliset yhteistyöverkostot, joita hän osaa hyödyntää taitavasti. Johan Backlund on ollut aina valmis jakamaan saamaansa tietoa koko alaa hyödyntävästi. Oman sikayrityksen määrätietoisen ja tuloksellisen kehittämistyön lisäksi hän on toiminut mm. asiantuntijana muiden sikayrittäjien investointihankkeissa.

Tunnustus julkaistiin ja palkinto luovutettiin Seinäjoen Farmarissa keskiviikkona 14.6. klo 12.30.  Palkintona annetaan taiteilija Leo Karppasen sika-aiheinen puuveistos.

Suomen Sikayrittäjät ry jakaa vuosittain Sikateko- huomionosoituksen henkilölle tai taholle, joka on merkittävästi omalla toiminnallaan edistänyt suomalaista sikayrittäjyyttä.

Lisätietoja:
Martin Ylikännö, puheenjohtaja, Suomen Sikayrittäjät ry, puh. 0400 797 458