Vuoden sikateko 2015 - palkinto

29.03.2015 Suomen Sikayrittäjät ry.

Suomen Sikayrittäjät ry. on päättänyt myöntää vuoden 2015 Sikateko-palkinnon sikayrittäjä Timo Heikkilälle Ruskolta.

Timo Heikkilä on alansa ammattilainen, joka on kehittänyt tilaansa, tuotantoaan ja osaamistaan pitkäjänteisesti ja määrätietoisesti. Hänellä on laajat kotimaiset ja kansainväliset verkostot, ilmiömäinen kyky omaksua kyky omaksua alaan liittyvää uutta tietoa sekä huomata epäkohtia ja tärkeitä yksityiskohtia erilaisten säännösten valmistelussa.

Näitä tietojaan Timo Heikkilä on ollut aina valmis jakamaan koko alaa hyödyttävästi. Hän on ollut merkittävä taustavaikuttaja koko Suomen Sikayrittäjät ry:n kymmenvuotisen toiminnan ajan. Timon apuun on voinut aina luottaa, kun tarvitaan asiantuntijaa neuvotteluihin viranomaisten kanssa tai kasvollista sikayrittäjää esiintymään mediassa.

Esimerkkinä Timon toiminnasta voidaan nostaa esille mm. Hänen viimeaikainen toimintansa sikojen hännäntypistyskiellon ulottamisesta Euroopassa myös pohjoismaiden ulkopuolelle."