Webinaari ASF-valmiusharjoituksesta

12.03.2024 Suomen Sikayrittäjät ry.

Tiistaina 9.4.2024 klo 13-14

Suomen Sikayrittäjät ry ja Riskinä afrikkalaisen sikaruton leviäminen villisikakantaan -hanke (MMM:n rahoittama) koordinoi ASF-valmiusharjoitusta, jossa harjoiteltiin elinkeinon ja metsästäjien varautumista afrikkalaiseen sikaruttoon (ASF). Elinkeinon ja metsästäjien lisäksi valmiusharjoituksessa olivat mukana viranomaistahojen ja keskeisten sidosryhmien edustajat.

Harjoituksessa testattiin elinkeinon ja metsästäjien toimintavalmiutta valmistelutyöryhmän laatimissa eri tilanteissa. ASF-valmiusharjoitus 2024 pidettiin Etelä-Pohjanmaalla tiistaina 27.2.2024. Harjoituksen avulla pyrittiin parantamaan eri tahojen yhteistyötä ja kehittämään varautumista afrikkalaiseen sikaruttoon koko maan tasolla.

ASF-valmiusharjoituksesta saatuja havaintoja esitellään kaikille avoimessa webinaarissa tiistaina 9.4.2024 klo 13-14. Webinaariin tulee ilmoittautua ennakkoon viimeistään sunnuntaina 7.4.2024.

Ilmoittautuminen: https://forms.office.com/e/e7LkHahtkx