Älysikalasta väliaikatuloksia: "On silmiä avaavaa nähdä lukuja ja käppyröitä"

25.03.2024 Suomen Sikayrittäjät ry.

Webinaari keskiviikkona 3.4. klo 13-14.15

Älysikalan pilotointi on hyvässä vauhdissa Hyppösen tilalla Isossakyrössä. Millaiset ovat olleet askeleet kohti älykästä eläinkohtaista datankeruuta? Älysikala-webinaarissa 3.4.2024 klo 13.-14:15 kuullaan väliaikatuloksia ja kokemuksia pilotoinnista. Älysikala-hanke kutsuu webinaariin alan yrittäjät, neuvojat ja ammattilaiset. Aihe sopii laajasti myös muille uudesta teknologiasta kiinnostuneille.

Pilottikohteena olevalla Hyppösen tilalla Älysikala-kokeilu on saanut myönteisen vastaanoton. Vaikka projekti on vielä kesken, näkyy jo nyt datasta hyödynnettävää antia esimerkiksi eläinten kasvun ja hoitotoimenpiteiden seurantaan.

- On silmiä avaavaa nähdä lukuja ja käppyröitä. Tieto auttaa täsmätoimenpiteisiin ja mahdollisiin muutoksiin. Eläinkohtaisella tiedonkeruulla saadaan oletuksen sijaan tietoa, juttelee yrittäjä Antti Hyppönen.

Älysikala-webinaarin aiheena on väliaikakatsaus ja keskustelu tähän mennessä tehdyistä havainnoista. Kokemuksia jakavat Niina Immonen Atrialta, Hyppösen tilan yrittäjä Antti Hyppönen ja Helsingin Yliopiston eläinlääketieteellisen tiedekunnan Mari Heinonen. Johdattelijana ja juontajana Reetta Palva, TTS Työtehoseura.

#Digimaatalous-webikahvit: Älysikalasta väliaikatuloksia
3.4.2024 klo 13-14:15

Ilmoittautumiset https://link.webropolsurveys.com/S/E65F1E3B9DA37085

Lisätietoja: Reetta Palva, tutkija, TTS Työtehoseura, puh. 044 7143 692, reetta.palva@tts.fi

Älysikala-hankkeessa (2022–2024) kehitetään uutta toteutustapaa sian elinkaaren aikaiseen tiedon keräämiseen ja yhdistämiseen. Toteuttajana on TTS Työtehoseura, yhteistyössä Hyppösen tilan sekä Atrian A-Tuottajat Oy:n ja Helsingin yliopiston eläinlääketieteellisen tiedekunnan kanssa. Rahoituslähteenä on Euroopan maaseuturahasto, Manner-Suomen maaseutuohjelma / Maaseudun EIP-innovaatioryhmät.