Afrikkalainen sikarutto ASF-seminaarikiertue käynnissä

02.11.2016 Suomen Sikayrittäjät ry.

Afrikkalainen sikarutto (ASF) -vakava uhka Suomen sianlihantuotannolle -hankkeen järjestämä
Seminaarikiertue Afrikkalaisesta sikarutosta (ASF)

Ti 25.10. Tampere
Ahlmanin kartano, juhlasali (B-rakennus), Hallilantie 24

To 27.10. Huittinen
Kaupungintalo, valtuustosali, Risto Rytin katu 36

Ma 31.10. Seinäjoki
Hotel Sorsanpesä, Prunni-sali, Törnäväntie 27

Ti 1.11. Kauhava
Härmän kylpylä, auditorio, Vaasantie 22, Ylihärmä

Ma 7.11. Kouvola
Kymen Paviljonki, Pikku Paviljonki, Helsingintie 408, Kuusankoski

Ma 14.11. Hyvinkää
Hyria (ent. maaseutuopisto), auditorio, Uudenmaankatu 249

Pe 18.11. Kalajoki
Kylpylähotelli Sani, Maininki-sali, Jukupolku 3-5

To 8.12. Kuopio (hankealueen ulkopuolinen tilaisuus)
Kylpylähotelli Rauhalahti, auditorio, Katiskaniementie 8

Seminaarit alkavat klo 9.00 aamukahveilla (tarjoaa Atria, HKScan ja Snellman) ja päättyvät klo 13.00, jonka jälkeen on omakustanteinen lounas. Muuten tilaisuudet ovat maksuttomia osallistujille.

Seminaarin pääaiheina ASF:n tilannekatsaus, riskit ja tautisuojaus tiloilla sekä viranomaistoimenpiteet. Luennoitsijoina Maa- ja metsätalousministeriön, Elintarviketurvallisuusviraston, Aluehallintoviraston ja Eläinten terveys ry:n (ETT) asiantuntijat. Kommenttipuheenvuorot pitävät lihatalojen ja Suomen Sikayrittäjien edustajat.

Sitovat ilmoittautumiset vähintään viisi (5) vuorokautta ennen kutakin tilaisuutta sähköpostitse ari.berg@ariberg.fi -osoitteeseen. Ilmoita nimesi, mihin tilaisuuteen osallistut ja mahdolliset erityisruokavaliot. Lisätietoa antaa hankejohtaja Ari Berg, puh. 040 566 7328.

Afrikkalainen sikarutto (ASF) on vakava sianlihan tuotantoa ja villisikoja uhkaava eläintauti, joka leviää lähialueillamme. Suomessa tautia ei ole havaittu, ja tavoitteenamme on pitää tauti poissa maasta. ASF leviää helposti koti- ja villisikojen välillä sekä viruksen kanssa kosketuksissa olleiden esineiden välityksellä. Tauti on sioille tappava, mutta se ei tartu ihmiseen.

Luentomateriaalia:
Hankkeen esittely